Orthen

IndexIndex  Over OrthenOver Orthen  FAQFAQ  ZoekenZoeken  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Barbiel Karael.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Barbiel
Admin
Admin

Aantal berichten : 21
Reputatie : 20
Registratiedatum : 10-11-12

BerichtOnderwerp: Barbiel Karael.   wo jan 02, 2013 5:45 am

Als ze als kind de warmte van de zomer had gekend als ze die warmte in haar winter nooit had verloren als ze als kind de warmte van een nest had gekend had het haar leven lang niet zo gevroren.

Een kou die mij herinnert dat ik niet zal sterven, en dat de maan voor eeuwig zal schijnen, en zij aan mijne zijde, verblijd omdat de maan schijnt en dat ik eeuwig zal leven, gelijk zij zei eeuwen geleden. Mij is bij de geboorte de naam Barbiel (geboren en getogen in de maand oktober.) Karael (Engel die de macht heeft de demonen te dwarsbomen.) gegeven. Vooral op mijn achternaam was ik trots. Stel jezelf nou eens voor; het kwade kunnen dwarsbomen. Een grote wens, uit een klein kinderhart. Sterk, maar zelfzuchtig. Het kwaad was er niets bij. Zo wordt je dus geboren, in mijn geval achter de poorten van de hemel hemzelf, en dient voor langer tijd dan men zou denken in de hemel, aan de zijde van de grote heer. Je hoort erbij. En dan opeens, je hebt niets misdaan, word je gedwongen weer te gaan. Een keus. Eindelijk hadden we een keus. De engelen hadden allen een keus. Ik was een engel, geliefd door mijn oranje haren en sproeten. Maar vooral door mijn grote groene ogen. Bijna volgroeid tot volwassen engel. Maar ik nam de verkeerde keus; ik viel. Ik werd verbannen uit de hemel. Werd hardhandig weggeduwd van God's zijde. Eenmaal beneden aangekomen, het circus gaat door. In mij breekt mijn hart. Mijn grime vervaagt. Maar mijn lach blijft. Stilte voor geboorte, stilte na de dood, het leven is louter geluid tussen twee ondoorgrondelijke stiltes. Maar die stilte verbrak, en mijn nachtmerrie werd werkelijkheid; ik stierf. Deze keer niet alleen mijn hart, voor de tweede keer, maar daarbij ook mijn ziel. Die letterlijk in twee stukken werd verscheurd. Zo ga je halverwege dood, je bent zo klein, je houdt je groot, waarom jij wel, die ander niet? Dat is de vraag die God verbiedt: een kansspel is het aards bestaan, daar helpt geen lieve moeder aan. Maar ook een lieve moeder had ik niet meer. Ook mijn vader was geen onderdeel meer van het kleine beetje leven dat zich ergens diep in mijn achterhoofd schuilde. Ach, wat weten wij van 't leven? 't Wordt je op een dag gegeven en op een dag weer afgenomen. Dichterbij kun je niet komen. Dichterbij zijn dood en leven in de liefde opgeheven: één ondeelbaar, niet te scheiden, vreugde eerst en laten lijden. Want het eerste wat we erven in het leven is het sterven. Dat wat in uitputting eindigt is de dood doch het volmaakte eindigen is in het eindeloze. En dan ,zonder enige reden, word je gebeten. En ben jij dat meisje, die het gif overleefde. Maar er vervolgens niets goeds aan heeft overgehouden; ik had zo graag willen sterven. Mijn ziel weg zien weven vanuit mijn lichaam terwijl mijn ogen langzaam dicht zouden vallen en niets meer van deze wereld zouden zien. Maar ik werd wakker. In een oord waarvan ik eerst dacht dat het de hemel was, maar al snel achter de waaheid kwam.Verdriet kitte al mijn gedachten samen, zodat ik roerloos werd als een steen. Mijn hele wezen werdt materie, een ondoordringbaar star mysterie, o sla de rots, opdat ik weende. Zo tedere schade als de bloemen vreesden van zachten regen in de maand van mei. Zo koel en teder heeft uw sterven mij. Schade gedaan, die nimmer zal genezen. Overal waar eerst warmte was, huiver ik nu. Verrek ik van de kou. Omdat ik warmte nooit voelen zal. Altijd al was ik een dromer geweest, voor ik stierf. Maar toen er eenmaal een serafijn de kamer betrad en mij begon uit te leggen wat er met me gebeurd was, kon ik niet meer ergens anders aan denken. De kilte overviel me. En energie raasde door mijn lichaam. Ik was een van de vijand geworden. Maar hoe kon ik ook engel zijn. Twee zielen, in één lichaam. Verwarring. Zoveel verwarring. Maar de verwarring verdubbelde zich toen ik mezelf te zien kreeg; oranje haren, omgezet in fel rode haren, donkerdere wenkbrauwen dan eerst, een zeer bleke huid en een sierlijk postuur. Maar geen van al die eigenschappen trokken meer mijn aandacht, dan mijn ogen. Onbeschrijvelijk. Groot. Blauw, groen. Helder en donker tegelijk. En als je goed keek waren de spikkels die erin leken te zijn geraveerd ook te zien. Ze waren gewoonweg prachtig. Maar de verlangen naar mijn gewone, groene ogen leken de engel in mij ziek te maken. Letterlijk. Totdat het langzamerhand begon te sterven en ik beslissingen nam. En voor altijd is mij bijgebleven; dat een reden om te leven, het leven het leven ook schenkt. Wie weet of leven niet een soort sterven is, of sterven in het ondermaanse niet als leven geldt? Wie weet of dit gebeuren dat wij sterven noemen, niet werkelijk leven is, en of leven niet werkelijk sterven is? Dromend onder de sneeuw, droomt mijn stille hart van de lente. Verlaat mij op deze dromen want daarin gaat de poort naar de eeuwigheid schuil. In de diepte van mijn verwachtingen en mijn verlangens ligt mijn zwijgende kennis van het hiernamaals. Die ik heb weggeschoven. Totdat ik hem vinden zal; de vijand die mij het dubbele heeft gegeven van de dood; het levende dood. Vaak genoeg heb ik stilgestaan bij het woord zelfmoord. Ik zal hoe dan ook naar de hell gaan, dus een einde aan dit zogenaamde leven maken was van groot belang voor mij. Alleen kon ik het niet; ik zou ook hem zijn ergste nachtmerrie geven. Nachtmerrie. De grootste angst van welk wezen dan ook. De mijne is uitgekomen.

People are created to be loved.
Things are created to be used.
The reason why te world is in chaos.
Is because things are being loved.
And people are being used ~ Barbiel Karael.

Terug naar boven Go down
http://orthen.actieforum.com

Barbiel Karael.
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Orthen :: Personages Inschrijven :: Inschrijving vampiers.-
Ga naar: